بسم اللّه الرحمن الرّحیم
الحمد للّه ربّ العالمین.اللّهمّ صلّ علی محمّد وآل محمدکما محمّدأهل لذلک.
السلام علی القائم المنتظر والعدل المشتهر
امام قائم مهدیِّ غائبِ منتظر در آینه ی قرآن
یا اینچنین عرضه داریم:
امام قائم مهدیِّ غائب منتظر درقرآن کریم وذِکرحکیم
واو همان امامِ وعده شده درکتب انبیاء الهی وهمان امامیست که وصف جمیلش درسراسر این کتاب مقدس آمده؛وخدای بزرگ برخودش یاریش وغلبه اش رانوشته؛واورا به ملائکه ی مقریش امداد نموده؛واو ازآیات کبری درشب معراج است که به حبیبش؛مصطفایش ؛رسول امجدش؛نشان داده{لقدرآی من آیاتِ ربّه الکبری}وقسم به پروردگار اسمان وزمین که مهدی علیه السلام حق است مثل نطق إنسان به دوکلمه ی طیبه لااله الّا اللّه؛محمدٌ رسول اللّه.وتنها مُنجی عالم اوست.
«ومایبدّل القول لدیّ»(ق۲۹)
وقول نزد من تبدیل نگردد
«وماذلک علی اللّه بعزیزٍ»(ابرهیم۲۰){وآن برخدای بزرگ دشوار نیست»
بخش نخستین
امام قائم مهدی…علیه السلام درآینه ی سوره«الحمد»
یا بگو «الحمد فاتحهالکتاب»
بسم اللّه الرحمن الرّحیم
نقطه ی شروع
امام بحق ناطق مولی علی بن موسی الرّضاصلوات الله علیه درتفسیر”بسم اللّه”:
«ای أسِم علی نفسی بسمه من سماه اللّه عزّ وجلّ وهی العباده»
یعنی برخودم علامت گذاری می کنم به علامتی ازعلامتهای خدای بزرگ عزیزمندِ جلیل القدر وآن علامت تنها عبادت است.
حال ای عزیز وقتی که این مطلب رادانستی پس بدان خدای بزرگ دربین بندگانش انوار مطهر پربرکتی قرارداده که آنان متفرّس درشناخت این علامتهایند:
«إنّ فی ذلک لآیات للمتوسّمین؛وإنّها لَبسیلٍ مقیمٍ»(حجر۷۵و۷۶)
همانا درآن نشانه هائیست برای علامت شناسان؛وهماناآن درراه؛مسیر پابرجائیست.
وسم شناسان (علامتشناسان) درقوس صعودی کیانند؟
امامان معصوم ازخطأ! اصول کافی برقم حدیث۵۷۰{احمدبن مهران عن عبدالعظیم بن عبداللّه الحسنی عن ابن ابی عمیرقال:أخبرنی أسباط بیّاع الزطّی قال:کنتُ عندابی عبداللّه علیه السلام فسأله رجل عن قول اللّه عزّوجلّ:إنّ فی ذلک لآیاتٍ للمتوسّمین؛وإنّها لبسبیلٍ مقیم.فقال:
«نحن المتوسّمون والسبیل فینا مقیمٌ»}
ماهمان مُتَوَسّمان(علامت شناسان)یم واین راه درما پابرجاست
ومولایمان امام صادق علیه السلام درحدیث ۵۷۲اینچنین آیه ی ۷۶رامعنی فرمودند:
«لایخرج منّاأبدًا»(این فضیلت هرگز ازما خانواده بیرون نمی شود)
ودرحدیث شماره ۵۷۳امیر المؤمنین علیه السلام فرمودند:
«کان رسول اللّه صلّی اللّه علیه وآله المتوسّم وأنا من بعده والأئِمّه من ذرّیتی المتوسّمون.»
بسم اللّه الرحمن الرّحیم
الحمد للّه ربّ العالمین.اللّهمّ صلّ علی محمّد وآل محمدکما محمّدأهل لذلک.
السلام علی القائم المنتظر والعدل المشتهر
امام قائم مهدیِّ غائبِ منتظر درآینه ی قرآن
یا اینچنین عرضه داریم:
امام قائم مهدیِّ غائب منتظر درقرآن کریم وذِکرحکیم
واو همان امامِ وعده شده درکتب انبیاء الهی وهمان امامیست که وصف جمیلش درسراسر این کتاب مقدس آمده؛وخدای بزرگ برخودش یاریش وغلبه اش رانوشته؛واورا به ملائکه ی مقریش امداد نموده؛واو ازآیات کبری درشب معراج است که به حبیبش؛مصطفایش ؛رسول امجدش؛نشان داده{لقدرآی من آیاتِ ربّه الکبری}وقسم به پروردگار اسمان وزمین که مهدی علیه السلام حق است مثل نطق إنسان به دوکلمه ی طیبه لااله الّا اللّه؛محمدٌ رسول اللّه.وتنها مُنجی عالم اوست.
«ومایبدّل القول لدیّ»(ق۲۹)
وقول نزد من تبدیل نگردد
«وماذلک علی اللّه بعزیزٍ»(ابرهیم۲۰){وآن برخدای بزرگ دشوار نیست»
بخش نخستین
امام قائم مهدی…علیه السلام درآینه ی سوره«الحمد»
یا بگو «الحمد فاتحهالکتاب»
بسم اللّه الرحمن الرّحیم
نقطه ی شروع
امام بحق ناطق مولی علی بن موسی الرّضاصلوات الله علیه درتفسیر”بسم اللّه”:
«ای أسِم علی نفسی بسمه من سماه اللّه عزّ وجلّ وهی العباده»
یعنی برخودم علامت گذاری می کنم به علامتی ازعلامتهای خدای بزرگ عزیزمندِ جلیل القدر وآن علامت تنها عبادت است.
حال ای عزیز وقتی که این مطلب رادانستی پس بدان خدای بزرگ دربین بندگانش انوار مطهر پربرکتی قرارداده که آنان متفرّس درشناخت این علامتهایند:
«إنّ فی ذلک لآیات للمتوسّمین؛وإنّها لَبسیلٍ مقیمٍ»(حجر۷۵و۷۶)
همانا درآن نشانه هائیست برای علامت شناسان؛وهماناآن درراه؛مسیر پابرجائیست.
وسم شناسان (علامتشناسان) درقوس صعودی کیانند؟
امامان معصوم ازخطأ! اصول کافی برقم حدیث۵۷۰{احمدبن مهران عن عبدالعظیم بن عبداللّه الحسنی عن ابن ابی عمیرقال:أخبرنی أسباط بیّاع الزطّی قال:کنتُ عندابی عبداللّه علیه السلام فسأله رجل عن قول اللّه عزّوجلّ:إنّ فی ذلک لآیاتٍ للمتوسّمین؛وإنّها لبسبیلٍ مقیم.فقال:
«نحن المتوسّمون والسبیل فینا مقیمٌ»}
ماهمان مُتَوَسّمان(علامت شناسان)یم واین راه درما پابرجاست
ومولایمان امام صادق علیه السلام درحدیث ۵۷۲اینچنین آیه ی ۷۶رامعنی فرمودند:
«لایخرج منّاأبدًا»(این فضیلت هرگز ازما خانواده بیرون نمی شود)
ودرحدیث شماره ۵۷۳امیر المؤمنین علیه السلام فرمودند:
«کان رسول اللّه صلّی اللّه علیه وآله المتوسّم وأنا من بعده والأئِمّه من ذرّیتی المتوسّمون.»
رسولخداکه خدای بزرگ پیوسته براو وخاندانش صلوات فرستدهمان علامت شناس است ومن بعد ازاواینچنینم؛وامامان ازذرّیه من همان متوسّمانند.
رسولخداکه خدای بزرگ پیوسته براو وخاندانش صلوات فرستدهمان علامت شناس است ومن بعد ازاواینچنینم؛وامامان ازذرّیه من همان متوسّمانند.