سئوال از یک حدیث فقهیّ (وسائل الشیعه به شماره ی حدیث۸۰۱۰)
احمد بن علی طبرسی درکتاب احتجاج از محمد بن عبدالله بن جعفرحمیری نقل می کند که از صاحب الزمان علیه السلام از جواز دست کشیدن برسر و صورت بعد از قنوت می پرسد به جهت حدیثی که روایت شده “أن الله جلّ جلاله أجلّ من أن یرد ّیدی عبد صفرا بل یملأها رحمه “
همانا الله جل جلاله جلیل تر با عظمت تر از این است که دو دست بنده ای را ناامید برگرداند .
یاعدم جوازآن.امام درپاسخ فرمود:
«ردالیدین من القنوت علی الرّأس و الوجه غیر جائز فی الفرائض؛ والذی علیه العمل فیه إذا رجع یدیه من قنوت الفریضه و فرغ من الدعاء أن یردّ باطن راحتیه معًا (علی) صدره تلقاءرکبتیه علی تمهّلٍ ویکبّر و یرکع و الخبر صحیح و هو فی نوافل النهار و اللّیل دون الفرائض.»
برگرداندن دو دست از حالت قنوت بر سر و صورت در نمازهای واجب جائز نیست. آن چیزی که بر آن عمل است که هرگاه دو دستش را از قنوت نماز واجب برگرداند و از دعاء فارغ شد این که کف دودستش را باهم بر سینه اش برگرداند مقابل دو زانویش به آرامی برگرداند و تکبیر گوید و آن خبر صحیح است و آن اختصاص به نافله های روز وشب دارد در غیر نمازهای واجب.