پیشنهاد مطالعه
خانه > مقالات فارسی > مهدویت > امام قائم مهدی در آینه قرآن > امام قائم مهدی در آینه قرآن جلسه بیستم

امام قائم مهدی در آینه قرآن جلسه بیستم

مراد اقیل لهم لا : امِنُوا کَما اَمَنَ النّاس قالُوا اَنُؤمِنُ کَما امَنَ السُّفَهاءَ الا اِنَّهُم هُم السُّفَهاءَ و لکن لایَعلَمونَ.
و هر گاه به آنان گفته شود ایمان آوردید همانگونه که توده مردم ایمان آورده اند گویند آیا ما ایمان آوردیم همانگونه که سفیهان ،بیخردان ایمان آورده اند هان همانا آنان تنها سفیهان ، بیخردانند و لاکن نمی دانند.
سفیهان کیانند وخردمندان؟
به این زیبا سخن از رسول خدا (ص) که آن را شیخ صدوق در کمال الدین ج ۱ ص ۲۶۰ برقم حدیث ۶۰ به اسنادش از رسول خدا (ص) آورده توجه کن :
مَن اَحبَّ اَن تیمسّکَ بِدینی و یرکب سفینه النَجاهَ بَعدی فلیقتد بعلّی ابن ابی طالب وَلیعاد عدّوه ولیوالِ ولیَه …. هر کس دوست دارد به دین من چنگ زند و بر کشتی نجات بعد از من سوار شود پس به علی بن ابی طالب اقتدا کند و باید دشمنش را دشمن بدارد و ولیش را دوست دارد (جانبداری کند) پس همانا او وصی من است و جانشینم بر امتم در حیاتم و بعد از وفاتم و او امام هر مسلمانی و امیر ه مؤمنی بعد از من است .سخن او سخن من است . و امرش امرم و نهیش نهیم و پیروش پیروم ، و یاورش یاورم. و خوار کننده او ، خوارکننده من است (یا هر که او را تنها گذارد ، بخود واگذارمرا تنها گذاشته).
سپس پیغمبر اکرم (ص) فرمود: مَن فارَقَ علیّا بعدی لم یرنی و لم اره یوم القیمه … هر که از علی بعد از من جدا شود مرا نخواهد دید و او را نخواهم دید در روز قیامت ، و جایگاهش ، پناهگاهش آتش قرار داده می شود (وبد جایگاهی ، گردشگاهی است ) و هر که علی را خوار گرداند خدا او را خوار کند در روزیکه بر خدا عرضه شود، و هر که علی را یاری کند خدا او را در روزیکه ملاقاتش کند یاری نماید و به او حجتش را تلقین کند در وقت سوال وجواب (قبر یا قیامت).
سپس که درود خدا بر او باد فرمود : اَلحسن و الحسین اماما اُمَّتی بعد ابیها و سیّد اشباب اهل الجنه … حسن وحسین دو امام اُمت من بعد از پدرشان می باشند و دو سید جوانان اهل بهشت و مادر آن دو سیده زنان جهانیان است و پدر آن دو سید همه وصی ها، و مِن وُلدِ الحسَین تسعه اَئمَّه ، تا سِعُهم القائم مِن وُلدی و از فرزندان حسین نه امام است ، نهمین آنها قائم از فرزندان من است . طاعت آنها طاعت من است و معصیت آنها ، معصیت من است ، به سوی خدا شکایت می کنم از آنها که منکر فضیلت شد و حرمتهای آنها را بعد از من تباه می کنند . و کفی بالله ولیّا و ناصرا لعترتی و ائمَّهِ اُمَّتی و کفایت می کند که خدا جانبدار و یاور خاندان من و امامان اُمتم باشد و انتقام گیرنده از منکران حقشان باشد و به زودی ستمکاران خواهند دانست که در چه واژگون گاهی واژگون می شوند . ( پایان حدیث شریف)
آری بعض از بظاهر مسلمانان چون مفتون و فریفته دو کلمه تحصیل ظاهری و یا قدرت ظاهری و تشنه قدرت و مال و شهوت دنیایند و گمان برند که خود تواند بر اسب مراد سوار شوند به تکذیب ائمه هُدی و خصوصا مولایمان حضرت مهدی می پردازند و هر گاه دعوت به ایمان شوند آن را رد کند و آن را نوعی عمل سفیهانه دانند در حالیکه اگر خود خویش را بکار می گرفتند اینچنین به سرعت قضاوت نمی کردند بلکه تامل و تدبر آنها را وادار به اعتراف می نمود.

مطلب پیشنهادی

انوار مولا المهدی در کلام حضرت باری-قسمت چهارم

آیه ی شریفه : الحمدلله ربِّ العالمینَ ، الرّحمنِ الرحیمِ ، مالکِ یومِ الدّینِ ستایش ...

کلمات نورانی امام زمان از آغاز تا کنون-قسمت سی و یکم

امام به سئوال حمیری پاسخ می دهد وسائل به شماره حدیث۱۸۸۱۵أحمد بن علی بن ابی ...